Mahesh Chand :GDI+ Programming with C#
Elovastam a fentebb megadott könyv első három fejezetét, ebből néhány gondolatot (valahogy eddig mindig távol sikerült maradnom komolyabb grafikai programozástól(3d,OpenGL,DirectX,stb),most is csak azért sikerült olvasnom a témáról,mert pont volt egy kis szabadidőm):
GDI+ egy osztálykönyvtár. Ha optimalizált és objektumorientált grafikai alkalmazást akarsz fejleszteni, vagy már eleged van a régi GDI fejlesztéstől (handle, device context), akkor érdemes átnézni, használni ezt (gdiplus.dll).
Főbb jelemzői: nincsenek handlerek, device contextek :), objektum orientált (végre!), grafikai objektumoktól független, eljárás overloding, különválasztott eljárások a rajzoláshoz és festéshez(fill), regio és stilus használat.
|
u.e. C# GDI+ példa:
|
Újabb példa GDI és C++ használatával egy beszinezett négyzet rajzolására:
|
És u.e. GDI+ használatával:
Graphics g = e.Graphics; Pen pn = new Pen(Color.Red, 3); HatchBrush htchBrush = new HatchBrush(HatchStyle.Cross, Color.Red, Color.Blue); g.DrawRectangle(pn, 50, 50, 100, 100); g.FillRectangle(htchBrush, 20, 20, 200, 200); |
mennyivel egyszerűbb, jobban áttekinthető és persze oop szemléletű:)
0 Comments:
Post a Comment
<< Home