Sunday, November 26, 2006

Firebird linuxon 2.

Mindig hiányolt egy könyvtárat, amit ha létrehoztam kézzel, utánna simán letörölt, utánna bukkantam a neten egy leírásra, hogy ezt be kell rakni az indito állományba (/etc/init.d/firebird2 -be), ami ha nincs meg a könyvtár akkor létrehozza.

if [ ! -d /var/run/firebird2 ]
then
cd /var/run
mkdir firebird2
chmod -f 770 firebird2
chown -f firebird:firebird firebird2
fi

Érdekes állatfaj ez a linux. Miért van az,hogy minden könyvtárstruktúra máshol van, nem ott keres mindent ahol kell. Nem volt egyszerű udf-et elindítani rajta. Engedélyezni kellett a conf fileban, hogy udf-ek bárhol lehetnek, de még igy is full path-val kellett megadni az elérést, annak ellenére, hogy az UDF könyvtárakban van.
UdfAccess = Full

DECLARE EXTERNAL FUNCTION HEX
INTEGER
RETURNS CSTRING(10) FREE_IT
ENTRY_POINT 'hex' MODULE_NAME 'myudf';


helyett:

DECLARE EXTERNAL FUNCTION HEX
INTEGER
RETURNS CSTRING(10) FREE_IT
ENTRY_POINT 'hex' MODULE_NAME '/usr/lib/firebird2/UDF/myudf.so';


De a biztonság kedvéért még beraktam a /opt/firebird/UDF-be egy linket, mivel van ahol meg ott keresi. Érdekes, hogy teljesen hülye hibaüzeneteket adott, pl ha simán myudf-ként adtam meg a lib nevét, akkor néha myudf.so.so, libmyudf.so, meg ilyenekre panaszkodott, meg jogosultságokra. Valahogy windows alatt egyszerűbb volt az élet, vagy csak egyszerűen azt szoktam meg.
Multkor sikerült belőnőm az alaplapi hálókártyát is, most nézem és már megint nem működik, pedig ahhoz hozzá sem nyultam. Viszont a pendrive-ot bedugás után simán tudom használni, parancssoros dvd írás is simán megy.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home