Saturday, March 18, 2006

Egri közlekedés válságban

Egri közlekedés válságban van, aki itt közelekedik autóval, az gondolom ezt tudja is. De miért is?

1. Azért mert kisvárosiasan vezetünk. Elég ha egy piroslámpánál a fele ráérősen, lassan indul el, mindig a belső sávban vezet, fél óra egy sávváltás, 45km/h val közlekedik stb. Ha kicsit pestiesen közlekednénk az egri forgalom hirtelen nagyságrendekkel jobb lenne.

2. Lámpák rosszul vannak beállítva. Miért jó az, hogy úgy kell elindulni, hogy kb. 40 km/h val kell menni, de még ekkor is lehet hogy pirosra érünk a következő lámpához és ott még várnunk kell 1-2 másodpercet. Így az első 2-3 kocsi aki szép lassan megy, meghatározza a lámpánál mögötte álló kocsikat is. Így mindenki 40 km/h megy a következő lámpáig ... Ez lenne a dinamikus közlekedés????

3. Elkerülő út, ide vagy oda. Rengeteg olyan kis átkötő utat lehetne létrehozni, amellyel forgalmat lehetne átvenni. Pl. Rendező - K2-be kötése a Sas út majdnem felét levehetné, megszünne a Sas út végi kereszteződés holtpontja...Ilyen egyszerű átkötő utat egy tucatot lehetne építeni........

Szóval ha normálisan vezetnénk, akkor jobb lenne...nem igazán hisem, hogy az elkerülő út olyan nagy segítség lenne. Belvárosba irányul a forgalom nagy része, és nem annyira átmenő (ki akar itt átmenni egyáltalán, hova megy az??)

9 Comments:

At 9:47 AM, Anonymous Anonymous said...

Üdv!

Szerintem meg elsősorban bekéne tartani a szabályokat! A sofőrök nagyrésze paraszt módjára cikázik jobbra balra feltartva a normálisan közlekedőket! Egy csomó vezető mikor már rég pirosra váltott a lámpa még nyomja neki , hogy átférjen. Szóval a vezetők nagyrésze köbunkó hagy szívjanak a közlekedés miatt! :))

 
At 8:20 PM, Anonymous Anonymous said...

Milyen jó, hogy vannak olyan amberek ekik mindenkinél jobban tudnak mi mindent. A világ minden dolgában jobban értenek mindenhez mint bárki más. Ez a kis megjegyzés nem bántásként íródott de végigolvasva a blogodat az derül ki rólad, hogy te 1 tévedhetetlen géniusz vagy. (puke)

 
At 10:06 PM, Anonymous Anonymous said...

Milyen jó látni, hogy 1-es emberek mindenhez mindenkinél jobban értenek. A blogodat végigolvasva kiderül, hogy te 1 génius vagy. Mindenhez értessz mást viszont mindenért lefikázol. Csak így tovább. (csak előbb saját magadon próbálj jobbítani)
(puke)

 
At 11:14 PM, Blogger Tomozi Peter said...

Köszönöm szépen!
Nem hiszem,hogy Genius lennék,rengeteg dologhoz nem értek - csak van véleményem! Úgy gondolom a vélemények viszik előre a társadalmat, véleményeknek különböznie kell. Pl. az egri közlekedésről írt bejegyzés a saját véleményem erről a témáról, valószínüleg rengeteg olyan dolog van amit én nem vettem számításba: pénz, politika, egyéni érdekek, cégek érdekei, hosszú távú városi tervek..mivel ezekről nem is tudok. Ezt én elismerem. Ezek mellett néha egyes dolgokról megpróbálok véleményt alkotni, valószínű ezt néha mások fikázása révén teszem meg (átalában nem bántó szándékkal).

Szakmában pedig magam talán egy jó középszintű helyre tenném (amin a folyamatos tanulással probálok konvergálni felfelé, szerintem ez minden informatikus szakmai kötelessége). Mindenki a saját tudása birtokában tud véleményt alkotni más szakma beliről. Pl. ha egy ektf átlagos hallgató Delphi órákon azt a véleményt hozza le,hogy a tanár milyen profi ebben a nyelvben,viszont annak aki több éve napi x órában ezt nyüstöli, egyből lejön,hogy alig ért hozzá (legalábbis az ő szinjén nem).
Kedvencem a volt kolléga helyem,ahol mndenféle szakismeret nélkül, és elméleti ismeretek nélkül gyakorlati tudásra(ami próbálozásra épül) próbáltak megoldani mindent, és még csak hiányát sem érezték valamiféle elemi,alapismeretek meglétének (pl. tpc/ip).

Nemtudom! A fikázás néha fáj,néha nem.Valószínüleg az csak egy ideális állapot lenne,ha mindenki úgy állna hozza dolgokhoz,hogy nem megsértődik,hanem megpróbál belőle tanulni...tudom idealista vagyok. Star trek,de hiszek benne,hogy egyszer ennek el kell jönnie...

 
At 11:21 PM, Blogger Tomozi Peter said...

+1. én nem azt írtam,hogy ez az egyedüli megoldás,ez biztos,hogy így van,én vagyok a király,a genius - ha te ezt vetted le,akkor most át kell vizsgálnom magam.
De azért remélem te is megteszed ezt:) ,mert ha neked különbözik a véleményed,az nekem jó-én nem azt akarom,hogy mindenki azt gondolja amit én és úgy!

 
At 12:13 AM, Blogger Tomozi Peter said...

Az első hozzászólásomban a tcp/ip-t valahogy, és nem szándékosan, vagy hátsó szándékkal:) írtam tpc/ip-nek.

 
At 12:03 PM, Blogger Tomozi Peter said...

+Ja, áttettem a commentezést, hogy csak regisztrált user szójjon már hozzá. Én válalom magam, remélem az is aki hozzászól..

 
At 12:08 PM, Blogger Tomozi Peter said...

"Mindenhez értessz mást viszont mindenért lefikázol. "
remélem te a fikázást csak nállam folytadod, és nem te magad vagy egy fika művész,aki csak ezt csinálja mindenhol. Véleményed olyan könnyű általánosságban közölni,hogy ez mennyire szar...ez tetszett is, az viszont kevésbé,hogy nem találtál itt semmit, am tetszett. Akkor kár itt az idődet tölteni...vagy neked ez a hobbid?

 
At 12:11 PM, Blogger Tomozi Peter said...

+azért várom továbbra is "ÉPÍTŐ!" jellegű kritikáidat, teljes névvel stb. És legközelebb pontosan fogalmazz kérlek, mond meg pontosan mi nem tesztik, és ehhez a saját véleményed is csatold, mert engem legjobban az érdekel.

 

Post a Comment

<< Home