Thursday, June 01, 2006

Spam szűrés egyszerű módszerrel

Cégünk viszonylag kis email forgalmat bonyolit, kb. 16 email címünk van, ehhez egy helyi mercury mail szerverünk winnt-n. Azért választottam ezt, mivel telepítése 1perc, ingyenes, nagyon könnyen konfigurálható, menthető. Mappa másolható, még telepíteni sem kell! Van egy backup mercury mail szerver a gépemen, amire automatán elmentődik minden este az elsődleges mailszerver mercury mappája, ezáltal 1perc és már működtetni tudom backupként.
Napi kb. 100-300 levelet kapunk, küldünk. Viszont elég sok spam volt a levelek között. Próbáltam több 3rd party szoftvert, igazán mindig volt ami átjött. Erre most bekeményítettem (white/black lista használatával).
1. Minden levél spam (black.lst = *)
2. A cég által ismert partnerek leveleit legyüjtöttem az outlookokból egy kis programmal + beraktam néhány ismert email szolgáltatót (gmail,freemail stb.) a white listába.
Láss csodát heti egy spam email csúszik már csak át! Viszont naponta átnézem a spamakat (ezt meg úgy is meg kéne tennem, ha valami program szortirozzná a leveleket akkor is), és ami nem az az továbbítom az illetékesnek (kb. 2-3perc), és berakom a white listába a címét. Így a napi 10-30 spam levelet teljes mértékben sikerült kilőnöm!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home