Sunday, November 26, 2006

Delphi versus C

Érdekes volt időszak amikor főleg C/C++ ban programoztam, most meg már jónéhány éve delphiben. Viszont, most hogy vissza kellett nyulnom a C-hez, rájöttem,hogy rengeteget felejtettem. Nem hiszem, hogy sokan lehetnek a világon, akik profi szinten tudnak űzni több nyelvet is. No persze nem a "nyelv" ismerete a fontos.

Érdekesnek tartom viszont, hogy friss diplomások mennyire nem tudnak programozni (tisztelet a kivételnek). Van ahol egy rendezés nem megy, ahol nem is az a baj, hogy azt kapásból nem tudja leírni, hanem az,hogy nem tud nekiindulni. Le ír egy sort, csak, hogy elkezdje - majd lesz valami. ÉS elkezd gondolkozni.
Szerintem nagyon fontos lenne, hogy az iskolába megtanítsák a papiron programozást, ami alatt nem azt értem, hogy papirra írunk utasításokat, hanem inkább azt, hogy tervezzen, majd végezzen helyesség ellenőrzést, tesztet. Én nem is engedném programozni előszőr a tanulókat, csak ha a "papir alapú programozás megy" -> amiből megtanul tervezni, tesztelni.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home