Saturday, December 16, 2006

SQA Forum

Ráakadtam erre a nagyon jó oldalra., minden amit a szoftver tesztelésről lehet tudni (Software Testing ,Quality Engineering ,Testing Tools stb.) Igazából azért kezdtem el foglalkozni komolyabban a teszteléssel, mert a DUNIT és az emberi teszteléstől többet szerettem volna, de mindenképpen valami automatikus eszközt!
Ráakadtam a WinRunner-re, igaz még csak a demójával ismerkedek, de úgylátom, hogy ez egy igazi must have tools! Kevés az ilyen program, amire ha az ember ráakad, akkor látja csak, hogy mit is hagyott ki eddig. Mi is a winrunner? Egy olyan okos program, ami képes egy másik program GUI-ját vezérelni parancsokkal (bill. lenyomás, egér műveletek, bevitelimezőkből érték kiolvasása, bitképek lementése stb. - igazából egy saját programozási nyelve van, ami a demókból szépen megérthető. De mire is használható? GUI, funkció, regresszió, teljesítmény tesztekre. Az ember szépen megír, vagy felvesz makrórögzítővel egy tesztsort, majd az bármikor lefuttatva, egyből látja, hogy a test OK, vagy faild. (pl. az első teszt amit csináltam, a calc.exe-vel, random két számot összead, majd ellenörzi, hogy az eredmény jó-e, és az összessítésben jelzi, hogy a test megfelelt, hasonló módszerrel, mint a UNIT-tesztnél.). Érdekes lehet benne külön függvényeket készíteni, pl. ha szükséges beállításokat kell elvégezni a tesztelendő programmal, akkor egy ilyen beállító függvény megírásával, a tesztből csak ezt kell call-lal hívogatni.
Ünnepek alatt, még a Rational Robotját szeretném megismerni...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home